Dalam artikel ini Pertubuhan anak berbakat British Columbia berpendapat pendidik Anak Usia awal diposisikan secara unik dan dilengkapi untuk mengenali dan menyokong banyak anak-anak berbakat sebelum mereka mengakui program pembelajaran lebih formal. Dalam usaha untuk meminta bantuan dari GCABC telah menghasilkan sebuah newsletter khusus dari mana maklumat berikut telah dihasilkan. Para GCABC sedang berusaha menterjemah bahan-bahan ini dan mereka menghasilkan dalam format newsletter yang sesuai untuk edaran melalui program Pendidikan Anak Usia awal, Kesihatan Awam Pejabat, dan Pejabat pergigian Perubatan dalam usaha untuk mendapatkan ibubapa anak berbakat.
Ramai anak-anak berbakat muda yang mengalami kesulitan ketika memasuki sekolah formal. Pengamatan tingkahlaku awal mereka sangat membantu untuk pengenalan yang tepat dan penciptaan program-program pembelajaran yang tepat untuk keluar daripada langkah ini.
Kemahiran pemerhatian yang kuat dari guru membawa mereka bekerja dengan anak-anak kecil boleh membantu ibubapa dan anak-anak untuk belajar untuk bekerja dengan dengan baik tanpa menyembunyikan, kebencian atau takut perbezaan mereka. Gaya belajar yang unik dapat membantu mendefinisikan anak-anak sebagai berbakat boleh menyebabkan tingkahlaku kompleks jika keperluan awal tidak diiktiraf dan bertemu. Laman Kelakuan yang telah didokumentasikan antara lain: menjadi argumentatif,daripada kawalan atau depresi klinikal, antara pelbagai tingkahlaku yang lain.
Namun ini adalah anak-anak yang memohon untuk menghadiri program-program Anak Usia awal kerana keinginan melampau mereka untuk belajar. Kami berharap buletin ini akan menawarkan pendidik maklumat untuk mengenali dan menyokong anak-anak ini dalam tahap awal ditentukan oleh mereka terhadap belajar sepanjang hayat.
No comments:
Post a Comment