Dalam artikel ini memaparkan tokoh matematik semasa ia kecil iaitu seperti
1. Einstein berumur empat tahun sebelum ia boleh bercakap dan tujuh sebelum dia boleh membaca
2. Isaac Newton berprestasi buruk di sekolah dasar.
3. Ketika Thomas Edison masih kecil, gurunya mengatakan bahawa dia terlalu bodoh untuk belajar sesuatu.
4. FWWoolworth mendapat pekerjaan di sebuah kedai barang-barang kering ketika dia 21. Tapi pengusaha
itu tidak akan membiarkan dia menunggu pelanggan kerana dia "Tidak punya cukup akal.
5. "Seorang editor akhbar Walt Disney dipecat kerana dia "Tidak idea bagus"muzik guru Caruso berkata
kepadanya "Anda tidak boleh menyanyi, anda mempunyai suara sama sekali.
6. "Leo Tolstoy flunked keluar dari kuliah.Verner Von Braun flunked 9 algebra kelas.
7. Admiral Richard E. Byrd telah bersara daripada angkatan laut, seperti, "tidak layak untuk perkhidmatan"
Sampai dia terbang di atas kedua-dua kutub.
8. Louis Pasteur dinilai sebagai biasa-biasa saja dalam kimia ketika ia menghadiri Royal CollegeAbraham
Lincoln.
Dalam kita Mengenali Ciri-ciri Anak Berbakat terdapat tiga jenis ciri-ciri anak-anak berbakat: umum perilaku, pembelajaran, dan ciri-ciri kreatif.
Ciri-ciri Perilaku Umum :
perilaku anak-anak berbakat berbeza daripada rakan-rakan usia mereka dengan cara yang berikut:
Anak berbakat adalah pembelajar alami yang sering menunjukkan banyak ciri-ciri ini:
kemampuan kreatif anak-anak berbakat sering membezakan mereka dari-pasangan usia mereka. Ciri-ciri ini boleh mengambil bentuk sebagai berikut:
Anak berbakat menunjukkan ciri-ciri seperti keperluan ekstrim untuk:
- Belajar pada kelajuan yang lebih cepat.
- Proses bahan untuk kedalaman yang jauh lebih besar.
- Papar luar biasa intensitas tenaga, imaginasi, kecekapan intelektual, sensitiviti, dan emosi yang tidak khas pada penduduk umum.
- Belum tentu. Berbakat Anak-anak boleh mempunyai tersembunyi ketidakmampuan belajar yang masuk belum ditemui kerana mereka boleh dengan mudah mengimbangi mereka pada tahun-tahun awal. Dengan berjalannya waktu meskipun, menjadi sulit dan lebih sukar bagi mereka untuk unggul. Yang boleh menyebabkan masalah perilaku dan depresi.
- Mereka mungkin muncul untuk melakukan dengan baik pada mereka sendiri. Tapi tanpa cabaran yang tepat mereka dapat menjadi bosan dan sukar diatur. Seperti tahun-tahun berlalu mereka mungkin menemui lebih sulit dan keras sebagai pekerjaan tidak menjadi lebih mencabar, kerana mereka tidak pernah menghadapi cabaran sebelumnya.
- Sekali lagi, belum tentu. Tidak ada peraturan yang menyatakan bahawa seorang anak yang mampu mencetak gol ke persentil quality sembilan puluh pada pencapaian kumpulan ujian harus dipertimbangkan berbakat. Kita harus ingat bahawa pencapaian ujian seperti Ujian Prestasi Metropolitan "Grade Level Ujian". Anak seperti ini paling jelas Akademik Berbakat. Tapi lebih banyak IQ individu dan keluar dari ujian akademik peringkat harus diberikan sebelum kita dapat mendefinisikan bahawa anak sebagai "Gifted". Pada masa yang sama, tidak ada peraturan yang menyatakan anak dikenalpasti sebagai berbakat harus Mencapai standard yang tinggi di dalam kelas. Jenis stereotaip boleh melakukan dan ireversibel kerosakan yang serius pada kedua-dua kumpulan. SEGALA anak boleh mendapatkan keuntungan dari pengayaan. Anak-anak berbakat akademik boleh mendapatkan keuntungan dari Honors (Grade Level) Kelas. Anak berbakat intelektual memerlukan kurikulum berbeza dan mungkin bahkan sebuah persekitaran yang berbeza.
- Apabila benar bahawa anak perlu bermain dan berinteraksi sosial dengan anak-anak lain usia mereka, mereka tidak perlu belajar dengan mereka. Terutama dalam kes anak yang sangat berbakat yang mungkin mempunyai usia kronologi enam tahun dan usia mental 11 yang telah membaca sejak dua. Untuk menempatkan kanak-kanak itu di kelas membaca dengan yang lain, enam anak berusia tahun yang hanya belajar membaca belaka penyiksaan untuk anak itu.
- Ini mungkin mitos paling merosakkan. Lebih sering daripada tidak anak-anak berbakat boleh merasa terpencil dan disalahfahami. Mereka mempunyai selera yang lebih dewasa dalam muzik, pakaian, bahan bacaan dan makanan. Perbezaan-perbezaan ini untuk anak-anak yang lain boleh menyebabkan mereka dijauhi dan bahkan dilecehkan secara lisan atau fizikal oleh anak-anak yang lain. Para ahli di bidang pendidikan berbakat mulai mengatasi insiden yang lebih tinggi ADHD dan Ejaan / tulisan tangan cacat dalam populasi berbakat ayat-ayat yang dalam kedudukan biasa penduduk yang lebih besar banyak
No comments:
Post a Comment